de happy hype

Het stond al een tijdje op mijn ‘nog-te-doen-lijstje, ofwel cubolista’ maar afgelopen zondag kon ik er dan eindelijk een streep doorhalen: Deelname aan de Color .People, het was zo leuk! Nee maar echt zo ontzettend, meer dan ontzettend leuk!

Ja ja, het evenement (inmiddels een heuse hype) dat is overgewaaid vanuit Amerika kent ook in Nederland razendsnel veel enthousiaste deelnemers. Waaronder mijn vriendinnen en ik, want ook wij wilden immers wat extra kleur geven aan onze (bij de start nog) witte T-shirts tijdens de happiest 5 kilometer on the planet.

Ik geloof dat het aardig is gelukt…

Niet alleen onze shirts waren overigens voorzien van een mix aan roze, groen, rood, oranje en blauw poeder. Het spul zat werkelijk overal, in m’n oren, m’n schoenen en zelfs in m’n ondergoed. Ik heb nu nog een roze streep op m’n tiet staan (en ik maar schrobben joh onder die douche, net zolang tot m’n huid zo rood was dat het roze niet meer opviel.) Hmm het wil er dus toch niet zo gemakkelijk af als ik dacht maar ach, hé als dat alles is?

Eén ding is zeker deze run is zeker de happiest 5 kilometer on the planet. Waar het bij hardloopevenementen normaal gesproken draait om snelle tijden en persoonlijke records draait het hier om het simpelweg verzamelen van zoveel mogelijk kleurencombi’s gedurende de loop. Hoelang je over die 5 kilometer doet maakt geen moer uit en hoe je het doet eigenlijk ook niet. En dus sprongen, dansten, draaiden en huppelden we als een stel kleine kinders door de kleurzones heen terwijl de zachte poeder zich op onze huid, in ons haar en in onze kleding hechtte. 

Een happy hype dus die 4 augustus nog in Utrecht plaatsvindt. Twijfel je nog? Zeker inschrijven. Don’t miss it. Oké, het is misschien wat aan de prijzige kant maar je helpt er wel weer een goed doel mee en je hebt sowieso géén zwarte dag. De Color Run is ongetwijfeld een ‘Love it or hate it dingetje’ maar we really LOVE IT!

Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook

It's only fair to share...